تاثیرات ماساژ بر لاغری_1

ماساژ همیشه موجب میشود که ما آرامش و احساس فوق العاده ای داشته باشیم. در زندگی خیلی از افراد ماساژ نقش زیادی دارد، بخصوص افرادی که به سلامتی خود اهمیت میدهند همیشه از ماساژ درمانی استفاده میکنند. ماساژ در واقع بخش بزرگی از استرس و خستگی های شما را درمان میکند و به شما احساس آرامش فوق العاده ای میدهد. اما یکی از مهم ترین تاثیرات ماساژ بر روی بدن انسان لاغری میباشد.

احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که ماساژ چگونه میتواند باعث لاغری یا کاهش وزن شود. ماساژ بگونه های مختلفی وجود داردکه میتواند باعث کاهش وزن شود، اما این به معنی آن نیست که ماساژ دادن باعث ایجاد تغییرات بزرگ به ویژه در افرادی که اضافه وزن بالایی دارند شود. ماساژ لاغری تاثیرات کوچک و محسوسی بر روی افراد دارد که در کنار رعایت برنامه های دیگر از قبیل ورزش کردن، رژیم غذایی و خواب و همچنین استفاده از روغن ماساژ مرغوب و مناسب میتوانند نتیجه بگیرند. ماساژ لاغری بر روی بخش های مختلف بدن مانند پا ها، ران، کمر و پهلو تاثیر دارد و افراد با سنین متفاوت میتوانند از آن بهره ببرند. چربی های این قسمت های بدن با ماساژ به مرور کاهش میابد و باعث لاغری شما میشود. در ادامه مزایا و روش های ماساژ برای کاهش وزن را بررسی و شرح خواهیم داد. پس به دقت متن را مطالعه نمایید.

مزایای ماساژ لاغری چیست؟

همانطور که گفتیم ماساژ لاغری تاثیرات آنچنان زیادی ندارد و شما میتوانید با رعایت برنامه های دیگر مثل ورزش و رژیم غذایی نتیجه آن را ببینید. بیشتر تاثیرات ماساژ بر روی کاهش استرس و اضطراب، آرامش ذهنی، درمان گرفتگی و درد عضلات و از این قبیل میباشد.

در واقع ماساژ، عضلاتی که دچار گرفتگی و کوفتگی شدند را بهبود میبخشد و این اتفاق باعث میشود که جریان خون در ماهیچه ها افزایش یابد و همچنین میزان اکسیژن بالا برود. علاوه بر آن ماساژ لاغری استرس را کاهش میدهد و باعث آرامش ذهنی شما میشود. همچنین بر اساس تحقیقات ماساژ لاغری باعث میشود میزان متابولیسم بدن افزایش یابد و در نهایت کالری بیشتری توسط ماهیچه ها سوزانده شود.

از دیگر مزیت های ماساژ لاغری میتوان به کاهش میزان آسیب دیدگی عضلات و ماهیچه ها در بدن اشاره نمود. کشش و مالش ماهیچه های بدن باعث میشود که بدن در برابر آسیب دیدگی ها مقاوم شود و بندرت موجب درد و بیماری شود.

ماساژ لاغری قسمت های مختلف بدن

ماساژ لاغری ران

ماساژ لاغری برای قسمت های مختلف بدن وجود دارد. برای مثال چربی موجود در قسمت ران ها، با ماساژ ران کاهش میابد. این قسمت از بدن به مرور با نرم شدن چربی ها به روند چربی سوزی بدن سرعت بخشیده و در کنار ورزش و رژیم های غذایی به کاهش وزن کمک میکند.

ماساژ لاغری شکم و پهلو

قسمت دیگر بدن که با ماساژ کاهش وزن پیدا میکند، شکم و پهلو میباشد. در ماساژ پهلو فرد باید به پشت بخوابد و حالت طاق باز داشته باشد. سپس فرد ماساژ دهنده از بالای پهلو تا نزدیکی ناف را مالش دهد.

ماساژ بازو ها

یکی دیگر از محل های تجمع چربی در بدن انسان بازو ها هستند. ماساژ بازو نیز بصورت ماساژ لاغری انجام میشود و در آن هر دو بازو را در مدت زمان مشخصی ماساژ میدهند. ماساژ بازوان معمولا با استفاده از روغن ماساژ انجام میگیرد.

ماساژ پاها

پاها یکی دیگر از اعضای بدن میباشند که چربی های  زائد در آن ها وجود دارد. ماساژ پا ها هم مانند دیگر اعضای بدن با حرکات مالشی مختلف صورت میگیرد و به مرور زمان چربی های آن از بین میرود.

در کنار روش های متخلف ماساژ که به صورت سنتی برای لاغزی انجام میشوند و در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت، امروزه از انواع دستگاه های ماساژور برقی و مدل های مختلف و متفاوت صندلی ماساژور نیز برای لاغری اصولی استفاده میشود.

تاثیرات ماساژ بر لاغری_2

انواع مدل ماساژ لاغری

مدل و سبک های مختلفی برای ماساژ لاغری وجود دارد که هرکدام از آن ها با سبک و روش های خاص خود و با استفاده از لوازم ماساژ مخصوص ، انجام میشود. در ادامه بعضی از معروف ترین این روش ها را معرفی خواهم کرد و هرکدام را به تفکیک توضیح میدهم.

  • ماساژ سوئدی
  • ماساژ لنفاوی
  • ماساژ چینی
  • ماساژ آروماتراپی (رایحه درمانی)

ماساژ سوئدی چگونه است ؟

ماساژ سوئدی یکی از روش های قدیمی ماساژ است که نام دیگر آن ماساژ کلاسیک میباشد. ماساژ سوئدی امروزه نیز بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و تمام مزایایی که قبلا توضیح دادیم را دارد. ماساژ سوئدی درد، گرفتگی و آسیب های وارد شده به قسمت های مختلف بدن را درمان میکند. همچنین این روش ماساژ نقش موثری در خواب راحت و کاهش استرس دارد. این نوع ماساژ تنها برای درمان نیست و افراد عادی نیز از آن استقبال زیادی میکنند.

روش ماساژ سوئدی اغلب برای ماساژ پهلو ها، کمر و بازوان مورد استفاده قرار میگیرد و از این رو تاثیر زیادی بر روی کاهش وزن افراد دارد. در این روش از حرکاتی مانند مالش دادن، حرکات دایره‌ای و مالش مفاصل برای ماساژ استفاده میشود. ماساژ سوئدی موجب تحریک عصب و افزایش جریان خون میشود. در کل ماساژ سوئدی یکی از بهترین و قدیمی ترین روش های ماساژ میباشد که میتواند باعث کاهش چربی ها در بدن افرادی که اضافه وزن موضعی دارند شود.

چگونگی ماساژ لنفاوی یا رایحه درمانی

ماساژ آروماتراپی که با نام رایحه درمانی هم شناخته میشود یکی از روش های ماساژ میباشد که تاثیرات خوبی بر کاهش وزن دارد. این سبک از ماساژ بگونه ای است که در آن از روغن معطر گیاهی استفاده میشود. مواد اولیه برای این نوع ماساژ مواردی از قبیل میوه، برگ، دانه و مواد گیاهی دیگر میباشند. مکانیزم این روش بصورتی است که در کنار ماساژ دادن بوی روغن و مواد گیاهی استنشاق میشود و این مواد جذب بدن میشوند. تحقیقات نشان داده است که ماساژ آروماتراپی موجب خواب بهتر در افراد میشود و از استرس و درگیری های ذهنی نیز آزاد میشوند. همچنین همانطور هم که گفتیم این روش ماساژ باعث کاهش وزن و چربی های زائد بدن میشوند.

چگونگی ماساژ لنفاوی

نوع دیگر از ماساژ هایی که باعث لاغر شدن میشوند، ماساژ لنفاوی میباشد. در ماساژ لنفاوی قدرت ایمنی بدن افزایش میابد و همچنین سوخت و ساز آن بیشتر میشود. این اتفاق مشخصا باعث آب شدن چربی ها به مرور زمان و در نهایت لاغری میشود. همچنین این روش توسط ورزشکاران و یا افرادی که آسیب دیده اند مورد استفاده قرار میگیرد.

چگونگی ماساژ چینی

یکی دیگر از روش های ماساژ که با استفاده از آن میتوانید لاغری خود را افزایش دهید، استفاده از ماساژ طب چینی میباشد. در اين شيوه ماساژ با حرکات مالشی در نقاط خاصي از بدن كه در واقع نقاط طب سوزني میباشد میزان سوخت و ساز بدن افزایش یافته و در نهایت موجب کاهش چربی ها میشود. ماساژ چینی یکی از روش های قدیمی ماساژ میباشد که تاثیرات خوبی در لاغری دارد. این نوع ماساژ بیشتر به عنوان یک نوع شیوه درمانی شناخته میشود.

روغن مورد استفاده در ماساژ لاغری

ماساژ لاغری هم با استفاده از روغن و هم بدون آن انجام میشود. اما بدون روغن میتواند برای فرد کمی دشوار باشد چرا که اصطکاک پوست افزایش میابد. بدون شک استفاده از روغن برای ماساژ کیفیت آن را بالا میبرد. پس پیشنهاد میشود برای ماساژ لاغری از روغن مخصوص استفاده کنید تا یک ماساژ خوب را تجربه کنید.

روغن های مختلفی برای ماساژ لاغری مورد استفاده قرار میگیرد که البته باید ویژگی ها و خواصی نیز داشته باشند:

  • روغن ماساژ معمولا از عصاره گیاهان بدست میاید. پس برای ماساژ لاغری باید از یک روغن گیاهی استفاده کنید
  • روغن ماساژ باید خوشبو باشد بطوری که در هنگام ماساژ وقتی بوی آن را استشمام میکنید موجب آزار شما نشود.
  • همچنین روغن مناسب برای ماساژ باید غلظت متعادلی داشته باشد. برای مثال روغن مورد نیاز نباید بسیار متراکم و یا رقیق باشد.
  • همچنین روغن ماساژ نباید به سرعت جذب پوست شما شود چرا که میتواند باعث آسیب شود.

همانطور که گفتیم روغن های متفاوتی برای ماساژ لاغری مورد استفاده قرار میگیرد که البته باید از عصاره گیاهان تشکیل شده باشد. روغن زیتون یکی از معروف ترین روغن های مخصوص برای ماساژ میباشد که سازگاری زیادی با اکثر پوست ها دارد. این نوع روغن، ویتامین و مواد مغذی زیادی نیز برای پوست دارد. روغن نارگیل نیز برای ماساژ لاغری استفاده میشود که تراکم بیشتری نسبت به باقی روغن ها دارد. این نوع روغن بی بو و رنگ میباشد. از دیگر روغن هایی که برای ماساژ لاغری مورد استفاده قرار میگیرد میتوان به روغن کنجد، روغن آووکادو و بادام اشاره نمود.

استفاده روغن در ماساژ های مختلف

ماساژ تایلندی

ماساژ لنفاوی

ماساژ آروما

نکته : همچنین باید توجه کنید که ماساژ لاغری برای افرادی که آسیب دیده اند میتواند خطرناک باشد و قبل از آن حتما باید با پزشک مشورت کرده باشند. ماساژ برای افراد صدمه دیده نه تنها باعث بهبود نمیشود بلکه میتواند آسیب بیشتری به آن ها وارد نماید.

جمع بندی

بطور کلی اگر فردی هستید که احساس میکنید اضافه وزن دارید ماساژ لاغری میتواند برای شما یک روش بسیار خوب باشد. همانطور که گفتیم ماساژ لاغری در کنار بقیه برنامه ها مثل رژیم و ورزش میتواند نتیجه خوبی به شما بدهد. افرادی که به سلامتی خود اهمیت میدهند میتوانند این روش ماساژ را امتحان کنند تا نتیجه آن را احساس کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت