دفتر مدیریت

تهران سعادت آباد خیابان کوهستان مجتمع تجاری اپال طبقه 3 غرفه ماساژور

مشاوره رایگان

021-22386302- 09129640135

روغن_ماساژ_2

یکی از وسایلی که در بیشتر ماساژها مورد استفاده قرار میگیرد و به نوعی رکن اصلی ماساژ سنتی میباشد، روغن ماساژ است. انواع روغن ماساژ با رایحه معطری که دارند باعث حس خوشایند تر و ماساژِ لذت بخش تری برای شما میشود. روغن به کار رفته در هر ماساژ متفاوت است و ماسور با توجه به مدل ماساژی که انجام میدهد روغن مناسب برای شما را انتخاب میکند.

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که روز طاقت فرسایی داشته باشید و در حین انجام وظایف روزانه خود و یا بعد از جلسه ای طولانی، خستگی زیاد و یا حتی کوفتگی در بدن خود احساس کنید. در همچین مواقعی هیچ چیز نمیتواند لذت بخش تر از یک ماساژ باشد که باعث میشود انرژی از دست رفته به شما باز گردد و حسی خوشایند را تجربه کنید. یک ماساژ خوب میتواند ذهن شمارا باز کند و استرس و اضطراب را از شما دور کند.

اما از آنجایی که سطح و مقدار مشغولی ذهن یا استرس هر فرد متفاوت است از یک نوع ماساژ نمیتوان برای همه افراد استفاده کرد. از همین رو روش های متععدی از ماساژ را امروزه شاهد هستیم که هر کدام به شیوه ای متفاوت اجرا میشوند.ماساژ با استفاده از وسایل مختلفی همچون انواع صندلی ماساژور برقی ، نمونه های مختلف ماساژور برقی و سنگ ماساژ که اغلب در مراکز درمانی مورد استفاده قرار میگیرند.

در زیر خصوصیات و کارایی برخی از این روغن های ماساژ را برای شما آماده کرده‌ایم.

آشنایی با ویژگی های انواع روغن ماساژ

روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای خواص بسیاری است.این روغن حاوی تریگلیسیرید هایی با زنجیره مقاومت متوسط است که آنرا به روغنی تقریبا پیادار تبدیل میکند و همین امر باعث این میشود که ویتامین E مدت طولانی تری بر روی پوست و بدن باقی بماند.
ویتامین E خاصیت جلوگیری از نشانه های پیری میباشد و پوست شمارا شاداب تر و سرحال تر نشان میدهد. این روغن یک روغن غیر چرب و سبک است (سبکی روغن باعث جذب سریع تر آن میشود) و همین امر باعث میشود که شما بعد از جلسه ماساژ نیازی به شتسشوی پوست و یا بدن خود نداشته باشید.

روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین یکی از روغن های معروف و محبوب است که از دیرینه باستان تا به امروز از آن برای موارد زیادی استفاده میشده است. جدا از بوی فوق العاده و لذت بخش، این روغن باعث تسکین درد های عضلانی مشود بنابراین خارج از تصور نیست که از این روغن برای جلسات ماساژ استفاده شود.
این روغن کاملا ضد حساسیت بوده و میتواند از التهابات پوستی جلوگیری کند و یا حتی آنرا درمان کند. بادام شیرین به خاطر قابلیت ضد التهاب و مسکن دردی که دارد معمولا برای ماساژ دادن عضلات عمیق بدن استفاده میشود. این روغن کمی چرب است ولی بسار سبک است و به راحتی جذب بدن میشود و حتی در درخشندگی پوست هم تاثیر بسزایی دارد.
خاصیت ضد التهابی و درمانگری این روغن به قدری بالا است که از آن برای رفع خارش و از بین بردن اگزمای پوستی نیز استفاده میشود از همین رو کاملا واضح است برای افرادی که مشکل پوستی دارند در طی دوره ماساژ از این روغن استفاده شود.

روغن زرد‌آلو

روغن زرد‌آلو یکی از انواع روغن ماساژ های دسته ی سنگین میباشد و ماندگاری بیشتری روی پوست دارد. این روغن حاوی ویتامین های A و E  میباشد که باعث از بین بردن آثار پیری و آبرسانی به پوست میباشد، از همین رو برای از بین بردن خطوط ریز ترک های پوستی بسیار کاربردی است. رایحه روغن زرد‌آلو نزدیک به شیرینی های خانگی است و به خاطر وجود اسیدی به نام اولئیک، استشمام آن باعث آرامش فکری و دور شدن از مشغله های روزانه میشود. این روغن در ماساژ معمولا برای افرادی که مبتلا به پوستی خشک و یا پوستی آسیب دیده میباشند استفاده میشود.

روغن زیتون

روغن زیتون هزاران سال است که در فرهنگ های مختلف به عنوان یکی از بهترین روغن ها در هنگام ماساژ از آن یاد میشود. این روغن به دلیل وجود اسدید های چربی مانند امگا 9 و امگا 6 بسیار سنگین و چرب است و معمولا در ماساژ های سبک مانند ماساژ سوئدی استفاده میشود. این روغن به خاطر چربی زیادی که دارد باعث لیز شدن پوست و در نتیجه سر خوردن راحت تر دست ماساژور بر روی بدن میشود.
از همین رو برای جلسات ماساژی که نیاز به تکرار حرکات متعدد به صورت پیاپی دارد استفاده میشود. ماساژ با روغن زیتون برای کاهش خشکی پوست، رفع گرفتگی عضلات پیچ خورده و التهاب مفاصل بسیار مفید و کارآمد میباشد. این روغن به دلیل سنگینی که دارا میباشد، نیاز به مدت طولانی برای جذب شدن پوست دارد، از همین رو باعث درمان خشکی پوست و درخشندگی بدن میشود.

روغن کنجد

روغن کنجد از دسته روغن های سنگین میباشد و از نظر بافت غلیظ است، این روغن نیاز به مخلوط شدن با دیگر روغن های ماساژ و یا حتی گیاهان دارد تا بتوان از آن برای جلسات ماساژ استفاده کرد. این روغن جذب بسیار بالای در دیگر مواد دارد و یکی از بهترین حلّال ها در بین روغن ها میباشد.
به طور کلی ابتدا این روغن را گرم میکنند و سپس گیاهانی مانند جنسینگ، رزماری، برگ ریحان و …. را در آن مخلوط میکنند تا روغن مورد نظر برای انجام ماساژ به دست بیاید. از این روغن برای تقویت رباط ها و ماهیچه ها استفاده میشود و همچنین به کاهش آسیب های پوستی از جمله آسیبی که اشعه خورشید به پوست میزند کمک بسزایی میکند.

روغن آفتابگردان

روغن آفتابگردان رایج ترین روغنی است که در هند برای پخت و پز و همچنین ماساژ استفاده میشود و تقریبا در همه جا حتی سوپر مارکت ها قابل خریداری است. این روغن به دلیل درصد بالای وجود اسید های اولئیک و لینولئیک به داشتن پوستی روشن و صاف کمک بسیار زیادی میکند.
ماساژ با روغن آفتابگردان به بازسازی سلول های پوستی کمک میکند و همین امر باعث میشود تا پوستی درخشان، شاداب و مرطوب داشته باشید. افرادی که در طول ماساژ از روغن آفتابگردان اسفاده میکنند باید سعی کنند تا زیاد در معضر نوز مسقیم خورشید قرار نگیرند. زیرا این کار باعث سوختی پوست آنها و نتیجه برعکس بر کل دوره ماساژ دارد.

روغن آووکادو

روغن آووکادو یکی از بهترین روغن ها در حین ماساژ است که مشکلات پوستی را درمان میکند. برخی از افراد به دلیل کمبود مواد مغذی در رژیم غذایی خود دچار خشکی پوست میشوند. این روغن که رنگی سبز دارد، درمانی فوق العاده برای خشکی پوست و افزودن درخشندگی به پوست شما است. با افزایش سن، بدن ما توانایی تولید رطوبت کافی برای مرطوب نگه داشتن پوست را از دست میدهد. استفاده از روغنی غلیظ مانند روغن آووکادو میتواند این مشکل را به کلی بر طرف کند.

روغن آرگان

فواید روغن آرگان را میشود ختم حسابی برای تمامی روغن های ماساژ نام برد. این روغن به خاطر غلظت و چربی سطح متوسطی که دارد ، این اجازه را به ماسور ها داده که با دیگر روغن های ماساژ مخلوط شود و دیگر روغن ها نیز فواید روغن آرگان را دارا باشند. روغن آرگان از آسیب های خورشید محافظت میکند، پوست را مرطوب نگه میدارد، درمان قطعی برای آکنه است، زخم را بهبود میبخشد، درد آرتروز را کاهش میدهد، اثرات ضد پیری دارد و چربی پوست را کاهش میدهد. تمامی این فواید و مزایا باعث شده است که در 80 درصد ماساژ ها از این روغن در کنار دیگر روغن ها استفاده شود.

روغن هسته انار

روغن هسته انار بیشتر در ماساژ های ناحیه صورت مورد استفاده قرار میگیرد. از همین رو خواصی باور نکردنی در خود جای داده است که بسیار در زیبایی و جوانی صورت تاثیر مثبت میگذارد. روغن هسته انار سلامت قلب را بهبود میبخشد و سیستم ایمنی بدن را به مقدار قابل توجهی تقویت میکند. روغن هسته انار خاصیت آبرسانی بسیار بالایی دارد که باعث میشود همیشه صورتی جوان و مرطوب داشته باشید. از این روغن میتوان در فصول سرد سال استفاده کرد تا بتوان از خشکی پوست جلوگیری کرد.

روغن فندق

روغن فندق یکی از واجبات هر مرکز ماساژ است. برخی از افراد پوست هایی بسیار حساس دارند. برای این افراد نمیتوان ازهر نوع روغنی استفاده کرد، زیرا امکان دارد پوست دچار ترک خوردگی یا التهاب شود. در این میان از روغن فندق کمک میگیرند. این روغن به دلیل بافت بسیار چرب و رقیقی که دارد باعث میشود فشار بسیار کمی به پوست بیاید و فرد ماساژی با آرامش و خیالی راحت را تجربه کند.

روغن ماساژ 1

پارافین یا روغن بهداشتی چیست؟

پارافین یا روغن بهداشتی،  نوعی روغن است که هیچ حساسیتی در بدن ایجاد نمیکند و هیچ خاصیت و تاثیر مثبتی برو روی سلامت پوست و بدن ندارد. بیشتر ماساژرو ها در رابطه با استفاده از پارافین ها در جلسات ماساژ، نظری منفی را به اشتراک میگذارند و معتقد هستند استفاده از پارافین در هر شرایطی به عنوان روغن ماساژ غیر حرفه ای است و توصیه به استفاده از انواع روغن ماساژ دیگر میکنند.

اما بعضی از افراد هستن که پوست بسیار بسیار حساسی دارند و پوست آنها به تمامی روغن های گیاهی و حیوانی حساسیت نشان میدهد. اینجاست که ماساژور ها باید با اسفتاده از پارافین یا همان روغن بهداشتی، مدل ماساژ را ار خواص ماساژ درمانی بهره مند سازند.

کاربرد انواع روغن ماساژ در ماساژ با سنگ داغ

در ماساژ درمانی با سنگ داغ به خاطر دور ماندن از آسیب های احتمالی مانند سوختگی و یا اتهاب پوستی،از روغن های بسیار چرب و سطح سنگین استفاده میکنند. در برخی از ماساژ درمانی ها با سنگ داغ از هیچ روغنی استفاده نمیشود زیرا دمای سنگ ها آنقدر پایین است که به پوست بدن هیچ آسیبی نمیرساند.

روغن ماساژ تاثیرات و فواید بسیاری در ماساژ درمانی دارد. همچنین جهت لاغری با ماساژ ، شما نیازمند استفاده از انواع روغن ماساژ میباشید که باید با مشورت با پزشک ، آنرا انتخاب نمایید.

توصیه های مراقبتی در زمان استفاده از روغن ماساژ

اگر قرار است به دوره ای از ماساژ درمانی و یا جلسات ماساژ بروید، حتما از نداشتن آلرژی و حساسیت به روغن ماساژ تحقیق کنید و مطمعن شوید. اگر بعد از انجام ماساژ بدنتان نسبت به روغن ها و یا مواد دیگر حساسیت نشان داد حتما به پزشک مراجعه کنید.
قبل از انجام ماساژ بدون هیچ خجالت و یا نگرانی اسم و نوع روغن ماساژ را بپرسید تا اگر به آن روغن حساسیت یا آلرژی دارید، ماسور از روغنی دیگر استفاده کند؛ و یا اگر بعد از جلسه ماساژ به مشکلی برخوردید نام روغن را بتوانید با پزشک در میان بگذارید تا راه های درمانی راحت تر به دست بیاید.

وبلاگ

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

تماس فوری